OJS_IMG_Summer23_Backyard-BBQ

آموزش تهیه سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یک سالاد ساده و آسان است، که جایگزین خوبی یرای پیش غذا به حساب می‌آید. سالادی سالم و با طراوت، همانطور از نامش پیداست پیشینه آن به شهر شیراز باز می گردد. سالاد شیرازی از گوجه فرنگی، خیار و پیاز که به صورت خیلی ریز و نگینی خرد شده است و به همراه آبغوره، آبلیمو، روغن زیتون و جعفری خشک شده تهیه می‌شود. البته خیلی از مردم با پودر نعناع سالاد را می‌خورند. سالاد شیرازی یک گزینه مناسب برای سرو شدن در کنار غذاهایی پلویی و خورش‌های ایرانی است. این سالاد به واسطه اینکه مواد آن کاملاً باید ریز و خرد شوند مقداری زمان گیر است. مخصوصاً زمانی که بخواهید برای تعداد زیادی این سالاد را درست کنید. این سالاد به همراه غذاهایی مانند استانبولی، دیزی، قورمه سبزی و کرفس و … بسیار می‌چسبد. بعضی افراد این سالاد را با خرد کن دستی درست می‌کنند. این سالاد نباید زیاد ریزشود، به این صورت که خیار و گوجه آن دیده نشود.

مرحله اول : شستن و خرد کردن خیار

ابتدا برای تهیه سالاد شیرازی خیار را بشویید و خرد کنید. در سالاد شیرازی اصل بر این است که خیار را پوست نمی‌گیرند. چون بسیاری از خواص و ویتامین‌های خیار در پوست آن است. و برای جوانسازی پوست بسیار مفید است. البته این کاملاً سلیقه‌ای است. اما اگر می‌خواهید این سالاد، اسم شیرازی را به یدک بکشد با پوست خیار را خرد کنید. برای این منظور از خیارهای ترد و تازه که در تره‌بار موجود است، خریداری نمایید.

بعد از شستشوی خیارها با یک چاقوی تیز سر و ته آن ها را ببرید و سپس به صورت عمودی چندین برش در خیار بزنید و سپس به صورت افقی آن را خرد کنید. درشت بودن یا ریز بودن خیار یک امر سلیقه‌ای است، اما در اصل سالاد شیرازی بسیار ریز و یکدست خرد می‌شود و آن‌ها را در کاسه‌ای که قرار است سالاد را درست کنید بریزید.

مرحله دوم : شستن و خرد کردن گوجه

در مرحله بعد گوجه فرنگی‌ها را بشویید و سر آن ها را با یک چاقو جدا کنید و خرد کنید. بهتر است که گوجه‌ها را به صورت افقی و به صورت ورقه ورقه خرد کنید و در نهایت ورقه ها را از وسط نصف کنید و خرد کنید، این نوع خرد کردن باعث می‌شود که گوجه‌های شما نگینی شکل و یکدست باشند، که بسیار زیبا جلوه می‌کند. و آن را به خیارها در کاسه اضافه کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.